Optimizare magazin magazin online, optimizare cod, design, seo
Optimizarea functionala este esentiala functionarii si incarcarii rapide a site-ului, pentru ca acesta sa functioneze rapid, conform cu cerintele utilizatorilor, atat pe desktop si pe mobile. Structura codului trebuie sa fie SEO friendly.
Ce este optimizarea functionala
Se analizeaza codul sursa si functie de rezultatul analizei se decide ce poate fi imbunatatit.
Aceasta imbunatatire face diferenta fata de alte site-uri si ofera scor sulimentar, rank mai bun in raspunsurile la cautarile facute in motoarele de cautare.
- Analiza/Audit cod sursa si hosting
- Timp de executare de ordinul zilelor
- Implementarea solutiilor, timp de executie de ordinul zilelor
- Analiza hosting vs cod sursa, implementare
Optimizarea SEO este esentiala promovarii, indexarii si afisarii site-ului pe pozitii de top in paginile de rezultate google, yahoo. bind, pentru ca site-ul sa fie cunoscut, sa apara in cautarile utilizatorilor si genereze trafic si respectiv, vanzari.
Ce este optimizarea SEO
SEO este despre cuvinte, dar nu tot ce este despre cuvinte inseamna SEO. Aceasta este marea prapastie in care cad majoritatea clientilor si agentiilor de publicitate, SEO, SEM, etc.
Diferentele in stategia SEO si modul de optimizare SEO fac diferenta intre sumele platite vs clientii/vanzarile efectuate, adica randamentul campaniei de optimizare.
- Analiza/Audit elemente primare SEO
- Identificare resurse externe, mod de utilizare, etc.
- Stabilirea strategiei de promovare si a resurselor lunare
- Lucru efectiv si monitorizarea rezultatelor
Optimizarea functionala face diferenta
Orice cod html, javascript, css este o aplicatie web
Dupa cum deja stiti partea de frontend, partea care "se vede" este doar cod html, css si javascript.
Functie de solutia pe care o alegeti pentru un anumit scop, ecommerce, magazin online, blog, site de prezentare, si functie de pretul serviciilor un procent de cod este generat din backend.
Acest cod poate fi scris prost, poate fi overkill (mult cod pentru nimic) sau cod scris doar sa fie, pentru ca asa "vrea" aplicatia.
Functie de acest cod, avem website-ul care functioneaza repid, greu, foarte greu.
Testele de mai jos fac diferenta intre un site custom si un site pe platforma magento.
Custom
Magento
Sunt site-uri care au scor mic dar arata bine, functioneaza bine si atunci intrebarea este de ce sa ne fortam pe custom daca alte solutii arata bine si sunt foarte in regula.
Raspunsul este cat se poate de clar si se vede mai jos:
Observam ca nu este in primele 100 cautari in google dupa cuvintele "farmacie online" chiar daca aceste cuvinte se regasesc in titlul paginii din head.
Nu cred ca acest site este zgarcit in promovare, desi cu toate acestea nu este unde ar trebui sa fie.
Un factor care leaga aceste elemente si care a fost scos din ecuatie atunci cand a fost aleasa solutia este optimizarea functionala a magazinului online, optimizare care pierde puncte in ranking si astfel ce trebuia sa fie in ajutorul clientilor este de fapt impotriva lor si a pozitiei de top in google.
Optimizarea SEO, generatoare de trafic si vanzari
Orice site neoptimizat SEO, este nefunctional scopului in care a fost creat
Sunt zeci de mii de articole despreoptimizarea SEO, nu am de gand sa fie cu unul in plus. Aceasta si pentru ca unii decid sa-si faca ei propria strategie si astfel isi dau cu stangul in dreptul.
Poate ca economisesti ceva bani daca le faci in house, singur, dar nu asta este ideea unui site sa economiseasca bani, ci sa PRODUCA bani, avand deci si buget lunar.
Fara un buget un site nu are promovare seo, nu poate fi optimizat, deci vom avea o optimizare negativa a magazinului online, care in cele mai multe cazuri este mai rau decat daca nu am avea deloc optimizare.
Optimizarea SEO incepe cu site-ul si se "termina" in online. Vorbesc de programul lunar de optimizare, pentru ca optimizarea seo nu se termina niciodata.
Chiar daca ai facut ce trebuie sa faci, fii sigur ca si competitia face la fel. In momentul in care ai decis sa opresti optimizarea magazinului online ai decis sa-ti opresti vanzarile si sa-ti scada cifra de afaceri.
In loc sa-ti scriu aici etapele SEO, pe care oricum le vei uita, intelege mecanismul de mai jos.
Dupa ce ai un site pe care-l dezvolti, il promovezi, il optimizezi, etc. acest site incet, incet devine cunoscut si incepe sa vanda.
Totul este minunat, cresti in pozitiile google dar cresti pana cand incepi sa scazi din nou. Cum asta?
Pentru ca ceilalti care vand de rup, platesc pentru monitorizarea ta deoarece nu vor ca mintea clientilor sa fie ademenita cu produse ca ale tale. Ei vor ca tu sa nu existi, pentru ca ei au de vandut produse si orice alta concurenta creeaza cel putin curiozitate, si cum diversitatea atrage, este constient ca poate sa piarda clientul sau clientii.
Ce va face, cum va actiona?
Va studia portofoliu existent, nu doar al tau si va crea metode prin care sa-si creasca ratingul pe produse concurente, pe aceleasi keywords, astfel ca tu sa ramai anonim.
Daca esti singur pe SEO, ai o mare problema pentru ca vanzarile iti vor scadea rapid si nu vei sti cum de este posibil asa ceva.
De asta e foarte bine ca procedeul de optimizare a unui magazin online sa se faca continuu, update-urile sa fie la zi si cand e cazul, upgrade-ul SEO
Sumar
Optimizarea magazinului este esentiala vanzarilor
- Intrebati ce solutie este cea mai potrivita pentru idea de afacere
- Sunt si solutii simple si foarte utile care pot vinde zeci de mii de produse
- Functie de cerinte se alege platfoma si se trece la etapa obligatorie care este optimizarea magazinului online, a site-ului de prezentare, blog, etc.