Servicii promovare online, promovare seo, sem
Promovarea online poate face dintr-un site anonim un site extrem de vizitat. Site-ul trebuie construit asfel incat sa fie compatibil cu motoarele de cautare, sa permita interactiuni si cu social media facebook, instagram, etc.
Servicii de promovare online
Toate servicile de promovare online trebuie sa fie convergente spre a indeplini scopul site-ului anume de a atrage clienti. Doar privind tot proiectul ca un intreg, apar rezultate. Re-lansarea unui site este mult mai dificila, aceste este motivul pentru care exista site-uri dar nu exista si comenzi pe aceste site-uri!
- Este mare diferenta intre a avea un site si a vinde e acel site
- Poate ca nu sunteti fan facebook,insta,etc. dar afacerea dvs. trebuie sa fie
- Site-ul trebuie sa fie competitiv, structurat intr-un fel anume, pentru a sustine promovarea online. Cel care schiopateaza il trage inapoi pe celalalt.
Promovarea online este strategia prin care clientii reusesc sa gaseasca serviciile promovate de site-ul web
Metode de promovare online
Strategie SEO, ceea ce inseamna totalitatea proceselor efectuate pe site-ul web pentru ca acesta sa fie pe primele pozitii in SERP (search engine result page = pagina de rezultate ale cautarilor in motoarele de cautare)
Clientii de obicei cauta pe primele pagini ale SERP, de obicei primele 3 pagini. Ceea ce gasesc aici este relevant si de aici isi cumpara serviciile si produsele.
Promovarea platita pe motoarele de cautare sau retelele social media facebook, instagram, etc. conteaza atata vreme cat nu este singura masura de promovare. Daca este singura, atunci agentia a gasit vaca de muls si va face asta pana cand veti ramane fara bani.
O metoda sanatoasa de promovare este construirea unui rating real bazat pe munca asidua si pe cercetare de piata. Astfel acest scor va da plus valoare site-ului web si va contribui la procentul de clienti valizi pe care site-ul ii genereaza.
1. Metoda de promovare platita, reclame, etc.
Aceasta metoda de promovare platita, este practicata de obicei de agentii de publicitate, seo, de ce cei care vor calea scurta si care vor sa arate rezultate imediate.
De obicei aceste agentii nu sunt experti in promovare ci repeta taskuri pe care altii le fac, fara sa stie ce este de facut si ce nu.
In mod practic ele incaseaza de la clienti si platesc in google, facebook, deci circula banii de la client catre tertii de promovare (google, facebook, etc), retinand un fee lunar.
Ex. Clientul investeste 3-5000 EUR pe luna pentru a genera sute, poate mii de lead-uri (depinde de industrie) iar taxa agentiei este de 1500-2000 EUR.
In final, clientul este cumva multumit pentru ca are ceva clienti, DAR NU CATI AR PUTEA AVEA PLATIND ACELE SUME, dar NU stie ca aceasta metoda se poate termina intr-o zi si atunci s-a terminat si afacerea.
Acest tip de client este increzator in agentia cu care lucreaza si de obicei este dependent de clientii generati lunar si il intereseaza doar rezultatele chiar daca metoda de generare a clientilor este dezastruoasa pe termen lung.
2. Metoda de promovare prin cercetare, constructie, etc.
Aceasta promovare tinteste clienti organici, clienti care vin pe site fara sa fie dirijati de reclame.
Asta inseamna ca pozitia in google serp trebuie sa creasca si actiuni in acest sens trebuie intreprinse.
Suma pe care o platiti celor ce STIU sa faca acest lucruri poate pleca de la 1500-2000 EUR dar rezultatele sunt de viitor si plus valoarea este de neegalat.
Aceasta metoda se poate mixa cu o metoda platita dar in anumite situatii si cu un control si monitorizare atenta.
Cercetarea este facuta astfel incat website-ul sa aiba un scor(rating) dupa care motoarele de cautare il vor afisa cat mai in fata pe paginile de raspuns.
Pe langa aceasta metoda mai sunt si actiunile de marketing tip guerilla pentru a gasi si a converge clientii pe site-urile dorite. Aceste actiuni sunt mai complexe, implica strategii complexe dar avantajul este ca pot misca o mare masa a clientilor catre obiectivul dorit.
Acest tip de promovare are costuri relativ mari, poate incepe de la 1500 EUR si functie de cerinte poate urca pana la 3-5000 EUR, pentru ca munca este unica, nu poate fi facuta mai multor clienti simultan si iti acopera tot timpul.
Clientii pentru acest tip de promovare sunt clientii care au investit sute de mii de EUR si doresc sa-ti cladeasca un brand, sa-si acopere costurile si sa obtina profit.
Concluzie
Functie de profilul afacerii aveti de ales intre o metoda si alta.
Noi lucram doar cu metoda 2 astfel incat este foarte posibil sa nu avem disponibil niciun loc o buna perioada de timp.
Promovarea continua pana cand clientul este pe un anumit nivel cand acesta se poate sustine singur. Pentru perioada post promvare instruim pe cineva din personalul clientului astfel incat munca sa fie sustinuta continuu.
Continuam monitorizarea clientului pentru a corecta eventualele greseli pe care persoana desemnata ca responsabil promovare, seo, etc. le-ar putea face.
Sunt clienti care doresc neaparat continuarea cu noi, dar acest lucru din pacate rareori este posibil, deoarece clientul va trebui sa plateasca acelasi fee pentru o munca mai putina si, consideram noi, nu ar fi ceva fair.
Sumar
Serviciile de promovare sunt cele mai importante
- Nu bagati bani in promo fara a intelege
- Nu subevaluati social media
- Lucrati cu cat mai multe elemente de promo, mici, mari