Promovare social media, strategii de promovare social media marketing
Social media poate transforma un site anonim intr-un site extrem de vizitat. Structura site-ului trebuie asfel gandita incat sa permita interactiune usoara cu social media facebook, instagram, etc.
Servicii social media
Cele mai raspandite retele de socializare sunt facebook, instagram, etc. Actiunile de promovare SMM trebuie sa fie convergente spre a indeplini scopul site-ului. Doar privind tot proiectul ca un intreg, apar rezultate. Re-lansarea unui site, Re-pomovarea, Re-brandingul este mult mai dificila, aceste este motivul pentru care exista site-uri dar nu exista si comenzi pe aceste site-uri!
- Este mare diferenta intre a avea un site si un site care vinde
- Nu trebuie sa fiti fan facebook,instagram,etc. Afacerea dvs. insa trebuie sa fie!
- Site-ul trebuie sa fie competitiv, structurat intr-un anume fel, optimizat, pentru a sustine promovarea online. Fiecare veriga slaba tine pe loc orice tentativa de promovare.
Utilizarea retelelor sociale pentru promovarea serviciilor si produselor companiei se numeste social media marketing.
Care sunt retele sociale cele mai importante?
Principalele retele sociale sunt: Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, Twitter, Linkedin, etc.
Marketing Online
Marketingul efectuat pe retelele sociale ofera companiilor modalitati de interactiune cu clientii existenti, modalitati de a ajunge la alti clienti, modalitati de retentie (revenire, pastrare) a clientior, toate acestea pentru a avea suport pentru promovarea produselor sau serviciilor pe care firma dvs le ofera clientilor.
Audit SMM
Auditul SMM reprezinta suma actiunilor intreprinse de o companie pentru a identifica mediul de marketing al afacerii evaluand toate elementele de marketing, stategie, tintele de atins, pana la activitati specifice de marketing.
Dintre activitatile specifice de marketing mentionam:
Activitatile de marketing trebuie sa ofere parghia pe care clientii gasesc raspuns si finalizeaza intentia de cumparare
Masurarea acestor activitati prin diferiti indicatori pentru a putea urmari progresul inregistrat luna de luna
Strategiile SEM
Fara o cunoastere a profilului de business si a clientilor nu se poate face o strategie coerenta
Nu complica lucrurile fara rost, tinteste cativa pasi principali, importanti si fii sigur ca acestia se respecta intocmai
Strategii retentie clienti
Principalii factori in retentia clientilor sunt:
Cum se utilizeaza retelele sociale in promovarea produselor si serviciilor
Tutoror le place vorba dar nu toti vorbaretii cumpara
Asta inseamna ca trebuie sa construiesti un mediu in care fiecare client spune ce doreste, cum doreste
Facebook este cel mai potrivit loc asa ca incepe a construi interactiunile folosind de la pisicutele mult stiute pana la media virale care creeaza interactiune
Nu exagera, monitorizeaza activitatea si totodata pregateste-ti bine urmatoarele intrebari, postari
Cum postez
Daca postul nu starneste actiune, e un post mort.
Cum stiu sa creez posturi care sa indeplineasca aceste conditii? Foarte simplu. Faci ce face toata lumea doar ca diferit :)
Monitorizare postari
Masoara zilnic reach-ul obtinut si vezi rapoartele
Rabdare, ceea ce vrei se construieste greu cu resuse multe
Atrage pe cei mai vorbareti si creaza mini influecerii tai
Organizeaza concursuri cu premii medii, dar la intervale moderate
Postarile trebuie sa fie clare, concise, la aceeasi ora
Creeaza si impune un "metabolism" al paginii
Ofera cadouri din cand in cand, nu conteaza motivul; nu trebuie sa fie sume mari, trebuie sa faci cunoscute produsele tale celor ce doresc sa vorbesca despre ele si mai ales celor ce sunt ascultati
Sumar
Promovarea afacerii NU trebui sa inceteze niciodata
- Nu bagati bani in reclame sau alte forme de promovare inainte de a intelege mecanismele promovarii
- Promovarea Social Media si social media marketing poate face diferenta
- Folositi din cand in cand si reclame platite